tirsdag den 30. august 2011

Spinatlasagne



Jeg fandt denne lækre spinatlasagne i Føtex' gratis magasin, som hedder Mood, og blev simpelthen bare nød til at prøve den. Den er spækket med A og C-vitaminer, et sundt supplement til en almindelig lasagne, og er rigtig god, hvis man er vegetar, da der ikke er kød i. Den smagte overraskende godt, og er en rigtig sommerret - jeg kom ihvertfald helt i sommerstemning til trods for at regnen stod i stænger udenfor. 


Du skal bruge:
Bechamelsovs: 
30 gr. smør
4 spsk. hvedemel
5 dl mælk
Lidt revet muskatnød
Salt og peber


Spinatfyld:
1 kg frisk spinat
1 hakket løg
2 fed hakket hvidløg
2 spsk. olivenolie
1 kvist frisk timian
Salt og peber
Revet parmesan


300 gr. lasagneplader


Sådan gør du:
Bechamelsovs:
Smelt smørret i en gryde. Drys melet i, og rør blandingen sammen. Tilsæt mælken lidt ad gangen og lad det koge igennem i et par minutter. 
Smag til med muskatnød, salt og peber.


Spinatfuld:
Skyl spinaten grundigt (husk at fjerne rødderne). Damp spinaten i en smule vand, og hak den groft. Svits løg, hvidløg og spinaten i olivenolien. Tilsæt timian, smag til med muskatnød, salt og peber, og lad bladningen køle af.
Fordel dernæst lasagneplader, spinatblandingen og bechamelsovsen skiftevis i en smurt bradepande. Slut af med med spinaten, og dæk det med bechamelsovs og et lag revet parmesan.


Lasagnen bages ved 200 grader i ca. 30-40 min. Lad den hvile nogle minutter før serveringen

Jeg håber, at i har haft en skøn weekend. Jeg tilbragte min i det vestjyske, hvor jeg var til bryllup. Der kommer et indlæg senere med hvilket outfit, jeg havde på til det ;)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar